DTO Başkanı Erdoğan demiryolu taşımacılığı sorununa el attı
Denizli Endüstrici, Tüccar ve İş Adamları Platformu Devir Sözcüsü ve Denizli Ticaret Odası (DTO) Lideri Uğur Erdoğan, demiryolundaki yük nakliyatıyla ilgili işleyiş, altyapıdaki son durum, aksaklıklar ve beklentilerle ilgili Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) müdürleri ile istişare toplantısı gerçekleştirdi.
DTO hizmet binasında düzenlenen istişare toplantısında Denizli Sanayi Odası (DSO) Lideri Selim Kasapoğlu, Denizli Ticaret Borsası (DTB) Lideri İbrahim Tefenlili, Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Lideri Hüseyin Memişoğlu, Denizli Organize Sanayi Bölgesi (DOSB) Müdürü Ahmet Taş ve ilgili bölümlerin temsilcileri bir ortaya geldi. Toplantının açış konuşmasını yapan Denizli Ticaret Odası İdare Şurası Lideri Uğur Erdoğan, mevcut durumla ilgili iştirakçileri detaylı bilgilendirdi.
Başkan Erdoğan, “Platformumuzdan gelen talep üzerine bugün ele alacağımız husus hakkında ayrıntılı bir çalışma yürüttük. Birtakım görüşmelerimiz ve temaslarımız oldu. Bu kaynaklardan edindiğim bilgiyi özetle sizinle de paylaşmak isterim. Denizli-İzmir ortasında kalan demiryolundaki taşımada, dizel yakıtla çalışan lokomotifler kullanılmaktadır. Bu lokomotiflerin tüketimi 8 litre/km civarında olduğundan, 500 ton altındaki yükler kullanıcı açısından karlı olarak taşınamamaktadır. Her gün bir sefer yapan trenimiz, 26 vagonda 52 konteyner taşıma kapasitesine sahiptir. Kendisini ekonomik olarak amorti etmiş olan vagonlar, sıklıkla arıza çıkarabilmekte ve bakım tamiratları nispeten uzun sürmektedir. Burada taşıma kısıtı ise Ortaklar Selçuk mevkinde bulunan Çamlıktepe’deki rampadan kaynaklanmaktadır. Burası olmasa 140-150 konteyner ile 2400 ton/sefer yüke kadar çıkılması mümkündür. Selçuk sonrasında İzban ile taşıma yapılabilirken Denizli’den o noktaya kadar fakat tek taraflı çizgiyle gidilebilmektedir. Demiryolu ile taşımada ayrıyeten yalnızca trenle taşımanın değil art alan maliyetlerinin de dikkate alınması gerekmektedir. Burada karayolu taşımasında kullanılan araç, yakıt ve sürücü maliyetlerinin yanı sıra elleçleme makinesi kullanımı da hesaba katılmalıdır. Bu da bu sınırı kullanan üyelerimizin maliyetini artırıyor. Biz de bunu azaltmanın ve kaideleri güzelleştirmenin yollarını arıyoruz” diye konuştu.
Başkan Erdoğan, verimliliği artırmaya yönelik önerilerini açıkladı
DTO Başkanı Erdoğan, demiryolu taşımacılığında verimliliğin artırılabilmesi için bazı önerilerde de bulundu. Başkan Erdoğan, “Tek taraflı sınırın çift taraflıya dönüştürülmesi ve sefer sayısının artırılması, dizel lokomotiflerin elektrifikasyonu ile sınırın eksiksiz elektrikli tren yoluyla maliyetlerinin düşürülmesi, sinyalizasyon çalışmalarının tamamlanması, Ortaklar Selçuk mevkinde bulunan Çamlıktepe’deki rampanın tünelle aşılması ve bu şekilde yolun 10 km kısaltılması ile yük miktarının da artırılabilmesi, ayrıca Torbalı Kemalpaşa arasında bypass ile İzban’ın aşılması gerekmektedir. Art alan maliyetlerinin aşılamaması sebebiyle, Kaklık Lojistik Merkezi’nin yalnızca doğumuzdaki Mersin, Kahramanmaraş üzere vilayetlerle ve Orta Asya ile Ortadoğu ülkeleriyle yapılan ticarette bilhassa de hammadde ithalatında avantaj sağlayabileceğini düşünmekteyiz” dedi. – DENİZLİ